Bir başarı hikayesi: -24.700 KG


Bugün bir mucize mi duymak istiyorsunuz? O halde ben size mucizenin adını veriyorum; Bahar Eren Şengül. O bir kadın. O azmiyle herkese örnek olmaya aday yeni bir anne. Toplamda 24.700 hafifleyerek iradeyle her şeyin başarılabileceğini gözler önüne seren Bahar Eren Şengül, yeni görünümüne nasıl kavuştuğunu, fazla kilolarla nasıl savaştığını bizlerle paylaştı. Beni kırmayıp içten cevaplarıyla okurlarıma motivasyon olan Bahar'a çok teşekkür ederim.



Kendini nasıl tarif edersin? Balık eti mi, zayıf mı ya da kilolu mu? Kilolu olarak tarif edebilirim.(diyete başlamadan önce) :) Hayatımda hiç zayıf olmadım desem yeridir.Çocukkende yaşıtlarıma göre oldukça iri yapılıydım.

Hayatın boyunca tartıda gördüğün en yüksek rakam kaçtı? 88 kilo ile hamile kaldım.Hamilelik dönemimde toplam 8 kilo aldım.Bu 8 kilonun 5 kilosu dogumda gitti.Doğumdan sonra emzirme döneminde iştahım çoooook acıldı gece atıştırmalarım başladı ve en yüksek kilom 98,800 dü. 

Toplamda kaç kilo verdin? 24,700 :)

Ne zaman kilo vermeye karar verdin? Benim annemde kilolu bir bayan.Çok sevdigim kıyafetlerimi birgün ben yokken denemiş ve ona oldugunu görünce tanıdıgımızın düğününde giymeye karar vermiş.Ben bu durumu duydugumda çok üzüldüm çünkü yaşıtlarım gibi rengarenk yerine anne işi kıyafetler giyiyo olmam ve aynı kıyafetleri annemin kullanması,benim onun beden ölçüleriyle aynı ölçülerde oldugum gerçegi Diyete başlamam için en büyük neden di :)

Nasıl bir yöntem uyguladın? Dukan diyeti yapıyorum.Dukan diyet kitabında yazanların tamamını uyguladım.Protein agırlıklı bir diyet oldugu için kendimi hiç aç hissetmedim.Serbest olan ürünleri belli bir sınır olmadan istedigin saatte yeme özgürlügünün olmasıda diyetimi oldukça kolaylaştırdı.

Genelde kilo vermeye çabalarız hepimiz ancak çoğu diyet pazartesi başlar en geç salı biter senin böyle deneyimlerin oldu mu? Eveeeetttt hemde fazlasıyla hayatım diyet yapmakla geçti diyebilirim.Birtek hamilelik dönemimde içim huzurlu bir şekilde yemek yiyebildim :) onun haricinde diyet yapmasamda yediklerimden pişmanlık duydugum çok oldu.Lahana suları,karışık bitki çayları,sogan suyu bunun gibi şeyler tükettim.Hatta birkeresinde lahana suyunu fazla kaçırıp zehirlendim.Ama sonunda benim için dogru olan yolu dukan diyetini buldum :)

Başarısız girişimlerinin sonuca ulaşamamasının en büyük sebebi sence ne oldu? Dış görünüşümün nasıl oldugunu fark edememiş olmam,Kendimi diyet yapmaya tam olarak hazır hissetmemem,Amann birkereden birşey olmaz birşey olmaz bunuda yedikten sonra diyetime devam ederim düşünceleri :) Sabırsız olup tartının hemen _ göstermesini beklemek diyetimin başlamadan bitmesinin en büyük sebepleridir.

Zayıflamak için bildiğin bir mucizevi yöntem var mı? Bizler genelde bu tür yöntemlere mucize iksirler deriz. Tabiki war :) suu suuuu suuuuuuu günde en az 2 litre su içmemiz gerekli ve hergün ödem söktürücü yeşil yada beyaz bitki çayını tavsiye ederim 

Egzersize bakış açını bizlerle paylaşır mısın? Severek yaptığın egzersiz var mı? Kiloluyken bırakın egzersizi yürümekten bile keyif alamıyodum.Spor salonuna gidiyorum haftanın 3 günü en az 2 saat spor yapıyorum.Plates,Aerobik,step ve fitness çalışmalarımız var hepsine severek katılıyorum hatta 2 saatlik spor bana yeterli gelmiyor diyebilirim.Spor yaptıkça daha çok enerjim artıyor.

Kilolu halin ile şimdi ki halini psikolojik ve sosyal anlamda kıyaslar mısın? Sence kilo hayallerin önüne geçebilecek kadar güçlü mü? Şuanda psikolojik acıdan kendimi çoook iyi hissediyorum.Çünkü artık yaşıtlarım gibi rengarenk giyinebiliyorum.Beden sorunum kalmadı.Eskiden 50 beden pantalonun düğmesini zor kapatırdım şimdi 40 beden giyiyorum inş.38 e de düşücem :).Magazalara girdigimde satış elemanları magazanın girişinde ama biz büyük beden satmıyorz diyip çevirirlerdi kapıdan :( şimdi onu söyleyen satıcılar hanımefendi o size büyük gelir siz bunu deneyin diyor bu durumda beni çooook mutlu ediyor :) 

Kilolu olduğun dönemlerde yaşadığın sıkıntıları bizimle paylaşır mısın? Off off çok dönemlerdi.Aynalara küsmüştüm.Makyaj yada saçıma şekil vermek istemiyordum,yakıştırmıyordum çünkü.Kıyefet bulamıyordum ve son zamanlarda 40 numara ayakkabılar bile olmamaya başlamıştı.Yürürken nefes nefese kalıyordum kısa mesafelerde bile otobüse binmeyi tercih ediyordum.Evde herhangi bir iş yaptıgım zaman o gece yataktan eşimin yardımıyla kalkıyordum çünkü bacaklarım kasılıyordu.Merdiven çıkmak işkence gibi geliyordu.Hergün nedenini bilmedigim aglamalarım oluyordu. 

Aynaya baktığında ve zayıfladığını farkettiğinde hissettiklerin tam olarak ne oldu? Sonunda başardın dedim kendi kendime bu kez olduuu :) Ne kadar yanlış beslendiğimi,Hayatımı ne kadar zorlaştırdığımı fark ettim keşke dedim keşke daha önce pes etmeden diyetime devam edip bu mutluluğu yaşasaydım.

Yeni bedeninin getirdiği değişiklikleri sıralaman gerekirse bizlere ne anlatırsın? :) çok şey anlatabilirim eskiden bedenime olan kıyafetleri almaya mecburdum şuanda seçerek kendi zevkime göre alıyorum.Bitmek bilmeyen bir enerjiye sahibim.Sürekli hareket halindeyim :) en önemlisi kendime güvenim arttı.Çoook mutlu,huzurlu,hayattan zevk alan,Herzamn Haline şükreden birisi oldum. 

Peki kilolu ve zayıf hallerini modayı göz önünde bulundurarak karşılaştırabilir misin? Kiloluyken uyulan moda 40 yaş ve üzeri anne kıyafetleri herzmn koyu renkler.Zayıfken yaz renklerinin modası su yeşili pantalonlar,Onlara eşilik eden renkli kolyeler,bileklikler.streç pantalonlar :) üzerinde çeket olmadan bir tek bady ile dışarı çıkabilmek :) 

Bize vakit ayırdığın ve samimi yanıtların için çok teşekkür ederiz. Son olarak sendeincel okurlarına ne söylemek istersin? Böyle bir röportajda bana yer verdiginiz için ben size teşekkür ederim.Bir diyette başarılı olmanın sırrı sabırlı olamak.Lütfen sabrınızı koruyun bir arkadaşım hep der ' biz bu kiloları bir gün de almadık ki bir gün de verelim 'Kilo almak çooook kolay,vermek emek ve sabır isteyen zor bir süreç.Ama bu sürecin sonunda yaşanan mutlulukta tarif edilemez.Eğer sizde kiloluysanız daha fazla ilerlemeden önleminizi alın ve diyete başlayınn.

Etiketler: , , , , , , ,