Dukan'ın mucize tatlısı - Dukanella tarifi

Her yerde Dukan mucizesini okuyorum ama bir itiraf gerekirse çok sıkı, her ayrıntıya dikkat etmem gereken diyetler bana göre değil. zaten ortalama 5 kilo fazlam kalmışken kendimi bu kadar sıkmamın anlamı yok diye düşünüyorum. Ama ihtiyacı olan ya da merak eden arkadaşlar için dukan diyeti yaparken girilen tatlı krizlerine karşı bir alternatif sayılan dukanella tarifini paylaşmak istedim. İçeriğindeki kakao nedeniyle yinede dikkatli kullanılması gereken dukanella, zayıflamak aynı zamanda tatlıdan uzak kalmamak isteyenlere gelsin. 


Dukanella için gerekli malzemeler:
-1 yumurta akı
-2 yemek kaşığı light süt
-3 yemek kaşığı takita toz tatlandırıcı
-2 damla vanilya aroması
-1 yemek kaşığı kakao
-7 yemek kaşığı yağsız süt tozu

Yapılışı;
Kakao, süt tozu ve tatlandırıcıyı derin bir kapta karıştırın. Karışımın üzerine sırasıyla yumurta akı, vanilya aroması ve sütü ilave edin. Homojen bir karışım sağlayana kadar çırpın. Burada çok iyi karıştırmak gerekiyor. Çünkü iyi karışım sağlanmazsa tatlandırıcı kıtır kıtır ağza geliyor. Onun tamamen erimesini sağlamalısınız.Karışımı cam bir kavanoza koyup, buz dolabında bir hafta saklayabiliriz. Afiyet olsun.

Bu arada tatlandırıcı alternatiflerini de vereyim istedim. Herkes Takita bulamayabilir sonuçta. Aspartam, Stevya, Splenda (Sukraloz), sakarin (Sweet’NLow) veya Takita kullanabilirsiniz.

Etiketler: , , , , , , , , , ,